16 octubre 2010

[16/10/2010] – Curs “Com fer arribar al públic les programacions culturals”

El Grup d’Història del Casal, com a entitat membre de l’Institut Ramun Muntaner i la Coordinadora de Centres d’Estudis de Parla Catalana, ha participat en el Curs Com fer arribar al públic les programacions culturals en el marc del Programa de Formació den Comunicació per a l’associacionisme cultural.

La jornada ha comptat amb la presència de tres experts que han parlat de tots aquells aspectes que cal contemplar en una estratègia de màrqueting per tal que les programacions culturals arribin al màxim de persones potencialment interessades i hi arribin de la manera més eficaç possible i millorar l’assistència. Temes com el pla de comunicació, la publicitat, els suports i mitjans comunicatius, el protocol, l’atenció al públic, les bases de dades, el màrqueting relacional, el màrqueting digital, etc. han estat analitzats adequadament. Els destinataris objectius del curs han sigut els responsables de la programació d’activitats de les entitats culturals.

La primera de les sessions, Com desenvolupar una estratègia de màrqueting? ha anat a càrrec de Ferran Ramon-Cortés, consultor de l’empresa Paradigma FCM i professor de màrqueting i comunicació. Tot seguit, Núria Lomas, llicenciada en Ciències de la Informació, periodista de l’Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona, ha parlat d’ El pla de comunicació, pas a pas. Finalment, Montserrat Peñarroya, consellera delegada de l’Agència GEA Internet Project Consulting i professora de Màrketing Digital de l’Escola de Postgrau de la UAB ha desenvolupat 10 idees pràctiques per utilitzar Internet en la teva estratègia de comunicació.

El curs s’ha celebrat el dissabte, dia 2 d’octubre del 2010 a Barcelona, en el Centre d’Estudis i Recursos Culturals (CERC). Ha estat organitzat per l’Ens de Comunicació Associativa i la Federació d’Ateneus de Catalunya amb la col·laboració de l’Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona.